CEVAP
Bu sözden dolayı tevbe etmek lazımdır. Feminist bayanın iddiası çok yanlıştır. Tesettürü Allah’ın emri kabul ediyorsa, Allah'ı suçlaması çok çirkindir. Allah'a inanmayan bir ateist ise, Allah'ın emrine ne hakla karışıyor ki? Ona, örtün diyen mi var? Örtünmek, Allahü teâlânın Müslüman hanımlara emridir. Feministin maksadı ise, kapalı kadınları açmaktır.
(Erkekler etkilendiği için kadınların kapanması lazımdır) iddiasının, dinimizle bir ilgisi yoktur. Allah'ın emrinde sebep ve hikmet aranmaz. Bazı mezhepsizler, (Şu ibadetin şu hikmeti var) diyerek ateistlere böyle koz veriyorlar. Mesela, (Domuz, içindeki trişinler, yağlar gibi bazı maddelerden dolayı haram edilmiştir) diyorlar. Ateistler de, (Eğer trişin, yağ gibi şeylerden dolayı haram edilmişse, biz trişinleri öldürür, yağlarını çıkartır yeriz) diyorlar. Bu bayan da, (Benim açık gezmemden erkekler etkileniyorsa, beni ne ilgilendirir?) diyor.
Bir şeyin haram olması, illa zararlı olmasından dolayı değildir. Mesela Besmelesiz kesilen kuzu etinin haram olması, sağlığa zararlı olduğu için değil, Allah'ın emri olduğu içindir. Kadının açık gezmesi de, erkekleri etkileyeceği için değil, Allah'ın emri olduğu içindir. Kadın, kadınlar arasında, hattâ kendi evinde kimse yokken bile çıplak duramaz. Bunların erkeklerin etkilenmesiyle ne alakası vardır?
Diyelim ki, o bayanın dediği gibi, kadının kapanması sırf erkeklerin etkilenmesi, dolayısıyla erkeklerin günaha girmesiyle alakalıdır. Dinimizde bir kural var:
(Hayra sebep olan, hayır işlemiş gibi sevab kazanır. Kötülüğe sebep olan da, kötülük yapmış gibi günah kazanır.)
Müslüman kadın, erkekleri günaha sokmaktan sakınır. Kadının, erkekleri etkilemek niyeti yoksa, niye o kadar açılıp saçılıyor ki?
Sadece erkek mi kadından etkilenir? Kadın erkekten etkilenmez mi? Sıkışık bir ortamda sürtüşme olsa, kadın erkekten etkilense, (Kadın, kadınlığını bilsin, etkilenmesin) denir mi? Etkilenmek, kadın erkek herkesin tabiatında vardır. Acıkmak, susamak gibi tabiî [normal, doğal] bir şeydir. (Erkek erkekliğini bilsin, kadın kadınlığını bilsin ve etkilenmesin) demek eşyanın tabiatına aykırıdır.
Ateşle baruta yaklaşıp, sonra, ateşe, (Sakın barutu yakma!) demek ne kadar yanlıştır. Ateşin özelliği yakmaktır. Barut, belli bir ısı alınca yanar. Baruta, (Niye etkilenip yanıyorsun?) denilmeyeceği gibi, ateşe de, (Niye ısıttın, niye yaktın?) denilmez. Ateşin üstüne de su dökülürse, ateş söner. Ateşe, (Niye sudan etkilendin de söndün?) denmez. Elimizi yılanın ağzına soksak, yılan da soksa, yılana, (Niye beni soktun?) denir mi? Yılan sokar. Erkek de, kadın da etkilenir. Kurdun yanına kuzu konursa, kurt kuzuyu yer. (Kurt, kuzudan niye etkilendi ki?) denir mi? Tilkinin yanına piliç konsa, tilkiye (Etkilenip de pilici yeme!) denir mi? Bir kadının, (Ben istediğim gibi açılırım, erkekler etkilenmesin. Etkilenirse suç erkektedir) demesi, yukarıdaki örneklerde görüldüğü gibi çok yanlıştır.