CEVAP
Hazret-i Ali, evinde su içerken şehit edilseydi, eve girmeyecek ve su içmeyecek miydik? Nitekim mübarek oğlu Hazret-i Hasan evinde yemek yiyip su içerken, yemeğine zehir konarak şehit edilmiştir. Burada evin, yemeğin ve suyun suçu nedir? Ev, yemek ve su boykot edilir mi? Cami ve namazı boykot etmenin bundan farkı nedir?
Kur'an-ı kerimde namaz bütün Müslümanlara emredildiği için Hazret-i Ali de, çocukları da namaz kılmıştır. Ehl-i beytten ve 12 imamdan, hiç namazı boykot eden var mıdır? Onun soyundan gelen seyyidlerden ve şeriflerden, namazı boykot eden var mıdır? Boykot edilmesi gerekseydi, önce, kendi çocukları ve torunları boykot ederdi. Hazret-i Ali'yi sevenin, onun sevdiği camiyi, namazı, orucu ve dinimizin diğer emirlerini sevmesi ve Hazret-i Fâtıma gibi örtünmesi lazımdır. Seven insan, sevdiğinin yolunda gider. Hazret-i Ali'nin severek yaptığı şeyleri yapmamak, onu sevmek midir, yoksa ona düşmanlık mıdır?
İbadet yerine para
Sual: (Namaz, oruç gibi bazı ibadetleri yapmayıp yerine fakire para verilmesi, mesela kurban kesmeyip yerine depremzedelere yardım yapılması daha uygun olur) diyenler çıkıyor. Parası olanlar ibadet etmeyip parayla işini yürütür, fakirin hâli ne olacak?
CEVAP
İbadet yerine para vermek, dini içten yıkmak isteyen reformcuların görüşüdür. Bin koçun parası bir fakire verilse, vacib bir kurbanın sevabına kavuşulamadığı gibi, borçtan kurtulamayız; üstelik dinimizin emrini beğenmeyip değiştirdiğimiz için suçlu duruma da düşeriz. Aklımıza uygun gelmese de, dinimizin emrine uymamız gerekir.
İddet beklemek
Sual: Almanya’da yaşayan bir kimse, üç beş yıldır yanına gitmediği Türkiye’deki yaşlı hanımını boşasa veya kendisi ölse, hayızdan kesilen bu kadının, hamile olma durumu olmadığına göre, yine iddet beklemesi gerekir mi?
CEVAP
Evet, yine gerekir. İddet beklemenin yaşla ve hamile olmamakla ilgisi yoktur. Dinimizin emri öyledir. Dinî emirleri mantığımıza vurmak çok yanlıştır. Çünkü bizim mantığımıza uygun gelmeyen şeyler olabilir. Mantığımıza uygun gelmedi diye o emri beğenmezsek, dinimizi beğenmemiş oluruz. Bu da küfür olur.
İddet müddeti, Hanefî ve Hanbelî’de, ilk temizlik başından, üçüncü hayzın sonuna kadar olan zamandır. Şâfiî ve Mâlikî'de, üç temizlik geçinceye kadardır. Hayz görmeyen kadın, talak için üç ay, ölüm için dört ay on gün iddet bekler. (S. Ebediyye)