CEVAP
Evet, selam almak farzdır. Selamı mazeretsiz almamak haramdır. Bütün nafile ibadetler, selam almanın yanında, denizde damla bile olamaz. Farzın önemini düşünerek, selamlaşmayı büyük bir nimet bilmelidir. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(Allahü teâlâya yemin ederim ki, mümin olmadıkça Cennete giremezsiniz. Birbirinizi sevmedikçe de, mümin olamazsınız. Size, bir amel bildireyim de, onunla birbirinizi seversiniz: Aranızda selamı yayın!) [Müslim]
Sual: İşlemeli seccadede namaz kılmak mekruh olur mu?
CEVAP
İşlemesinden dolayı değil de, üstünde resimler, şekiller olup da, zihni meşgul ederse, o zaman mekruh olur. Bunun için, sade olmalı veya zihni meşgul eden şekiller varsa, ters çevirip kılmalı.
Sual: Erkeklere dokunmak, haram olduğu için, haram işleyerek farz yapılmayacağına göre, kadınların hac farzını terk etmeleri mi gerekir?
CEVAP
Haram işleyerek farz yapılmaz demek, farzı haram işlemeden yapmalı demektir. Yoksa farzı terk etmeli demek değildir. Eğer kadınlar, haram işlemeden hac yapma imkânı bulamazsa, (Ben hacca gitmeden ölürsem, yerime vekil gönderin) diye vasiyet etmelidir.
Sual: Bazen, ikindi namazını kılacağım zaman, abdest sıkışıklığı oluyor. O haliyle kılsam, namazım mekruh olacak. Yeniden abdest alsam, bu sefer de kerahet vakti girecek. Bu durumda nasıl davranmam daha uygun olur?
CEVAP
İkindiyi, özürsüz kerahet vaktine bırakmak, tahrimen mekruhtur. Abdest sıkıştırması özürdür. Yani, vakit geçirmeden abdesti tazeleyip, namazı kılmalı, sıkışık abdestle kılmamalı. Vaktin çıkma tehlikesi gibi bir durum varsa, ancak o zaman sıkışık abdestle namaz kılınır.
Sual: Bir kimse, (Hastam iyi olursa, Allah rızası için oruç tutacağım) dese, kaç gün olduğunu söylemese hastası iyi olunca kaç gün oruç tutması lâzımdır?
CEVAP
Üç gün oruç tutar.
Sual: Namaz kılmakta olan kimse, kendisini çağırana veya içeriye girmek için izin isteyene, namazda olduğunu anlatmak için Elhamdülillah veya Sübhanallah dese veya açıktan sesli okumaya başlasa namazı bozulur mu?
CEVAP
Bozulmaz.
Sual: Kâfire muska yazmak caiz olur mu?
CEVAP
Muskanın faydasına inansa bile, kâfire âyet-i kerimeyle, mübarek isimlerle muska yazmak caiz olmaz. Haram olur. (Fetava-i fıkhiyye)