CEVAP
Nazar haktır. Beğenerek, imrenerek veya kıskanarak bakılan şeylere nazar değer. Birkaç hadis-i şerif meali şöyledir:
(Nazar haktır.) [Müslim]
(Nazar insanı mezara, deveyi kazana sokar.) [İbni Adiy]
(İnsanların yarısı nazardan ölür.) [Taberani]
(Hoşa giden bir şeyi görünce, “Mâşâallah la kuvvete illa billah” denirse o şeye nazar değemez.) [Beyheki, İbni Sünni]
Görülmeyen şeylere yok demek, bugünkü bilime de aykırıdır. Bugün, aletlerden çıkan şuaların iş yaptığı tespit edilmiştir. Mesela, TV’yi çalıştıran, kanallarını değiştiren veya arabaları açan kumandalar vardır. Onlardan çıkan şualar, iş yapmaktadır. Lazer denilen şualarla ameliyatlar yapılmaktadır. Bunlar gibi, gözden çıkan ve mahiyeti tam açıklanmayan şualardan da nazar değerek, bakılan şey zarar görebilir. Göremediğimiz şeylere yok demek ise, çok cahilce bir sözdür.
Kâfirlerin pişmanlığı
Sual: (Kâfirler âhirette de iman etmeyecekler, pişman olmayacaklar. Cehennem azabı da kâfirlere zarar vermeyecek, zamanla ateşle ülfet kazanacaklar yani ateşe alışacaklardır) diyenler oluyor. Bu görüşler dinimize aykırı değil midir?CEVAP
Elbette aykırıdır. Kıyamet günü herkes gerçekleri görecek ve kâfirler, dünyada iman etmediklerine çok pişman olacaklardır. (Bizi dünyaya gönderin, iyi ameller işleyeceğiz) diyeceklerdir. Kendilerine, (Siz dünyadan gelmiyor musunuz) diye cevap verilecektir. Şiddetli azabı görünce, (Keşke toprak olsaydık) diyeceklerdir. (Nebe 40, Secde 12, İbrahim 44)
(Kâfirler ahirette pişman olmaz) diyenler bu âyetleri inkâr etmiş olurlar.
Kâfirlerin azaplarının hiç eksilmeyeceği, hatta artacağı, çok pişman olacakları Kur’an-ı kerimde açıkça bildirilmiştir. (Bekara 86,162, Al-i İmran 88, Nahl 85, Fatır 36, Mümin 49,50, Zuhruf 75)
Bu âyet-i kerimeler nasıl inkâr edilir ki?